1402-05-06 14:17
1074
0
85864
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز:

عاشورا درس فداکاری و دینداری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز با اشاره به درس‌های مهم حادثه عاشورا گفت: عاشورا درس فداکاری و دینداری است.

به گزارش گلستان ما، مجید محمدنژاد ضمن تسلیت عاشورای حسینی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: توکل به خدا، نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر جزو مهمترین درس‌های عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: پرداختن به برخی کارها باعث نزدیکی مردم به خدا و دین می‌شود، یکی از آن کارها، همین عزاداری‌های سنّتی است که باعث تقرّب بیشتر مردم به دین می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز با تاکید بر نشر معارف حسینی بیان کرد: در مجالس عزاداری نشستن، روضه خواندن، گریه کردن، به سروسینه زدن و مواکب عزا و دسته‌های عزاداری به راه انداختن، از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر، پرجوش می‌کند و بسیار خوب است.

محمدنژاد همچنین با اشاره به مناقب حضرت ابوالفضل‌ ابراز کرد: اینکه به غیر از معصومین و حضرت زینب هیچ‌کس نتوانست در بین اهل بیت و فرزندان ائمه چنین جایگاه باعظمت پیدا کند بايد دلیل این امر را در ادب و اخلاق حضرت جستجو کرد.

وی ادب را بالاترین سرمایه معنوی انسان عنوان کرد و گفت: باب‌الحوائج قمر بنی‌هاشم از این لحاظ نماد و الگو است، ادبی که در آن ایمان، اخلاص، تقوا، گذشت، محبت، عشق و وفاداری بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز افزود: حضرت عباس (ع) بالاترین جلوه‌های عشق و احترام به برادر، ایثار، مبارزه با هوای نفس، شجاعت، غیرت و وفاداری را به همگان آموخت.

محمدنژاد؛ ولایت پذیری و مطیع محض بودن را از ویژگی‌های منحصر به فرد آن حضرت در تمام احوالات دانست و گفت: ولایتمداری حضرت عباس (ع) سبب شد تا به این مقام برسد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا به غیر از درس، یک صحنه عبرت است، بیان کرد: باید انسان در این صحنه نگاه کند تا عبرت بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز؛ محرم را فرصت خوبی برای جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای جهاد تبیین، دشمن‌شناسی است با توجه به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی با ایجاد شبهه برای بی‌اعتمادی مردم به نظام تلاش می‌کند نیاز است تا با جهاد تبیین نسبت به خنثی کردن حربه‌های آنان اقدام کنیم.

محمدنژاد پیرامون نقش محوری حضرت زینب (س) در جهاد تبیین بیان کرد: باید با الگو گرفتن از آن حضرت به تبیین معارف حسینی در جامعه بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی مهمترین مولفه در ایجاد آگاهی در جامعه است، گفت: افزایش بینش سیاسی و معرفتی جزو نیازهایی است که جامعه باید به آن تجهیز شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.